CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Selasa, 22 Februari 2011

PRK USM Kampus Kesihatan sidang 2010/2011


Pilihanraya Kampus (PRK) untuk USM Kampus Kesihatan sidang ini
sememangnya aku tak ambil pusing atau ambil port . . 
bukan disebabkan aku ni tak mengambil berat kebajikan mahasiswa . . 
tetapi tarikh2 penamaan calon, rapat umum, perang poster dan banyak lah lagi . . 
aku sibuk dengan persiapan PADU 2011 . . 

Hari penamaan calon 17 Februari 2010 . . 
aku dan kawan-kawan yang lain dah berangkat ke Kampus Kejuruteraan . . 
so tak dapat lah nak tengok kemeriahan perang poster . . 
kebingitan calon2 "berkompang" menyampaikan manifesto masing2 . . 

He he he . .  
tapi itu tak bermakna aku ni ibarat katak di bawah tempurung ok ! ! !
walaupun jauh dari Kampus Kesihatan . . 
Facebook kan ada . . 
ha ha ha . . 

cuma yang menghairankan lah kenapa kat Kampus Kesihatan . . 
pihak PPKT nak blocked Facebook sepanjang proses berkempen ?
Tersenarai ke di dalam peraturan pilihanraya tak dibenarkan berlaman sosial sepanjang proses berkempen ?
unfair tau bagi yang tak mencalonkan nama . . 
terpaksa menerima tempiasnya juga . . 

Rapat umum . . 
tarikh nya bile pun aku tak tau . .
ye lah time kat Kampus Kejuruteraan suasananya lain sket . . 
aman dan damai je . . 
no politik okay . . 
So aku tak berkesempatan lah nak mendengar
janji2 manis dan juga manifesto calon2 PRK kali ni . . 
tapi sempat lah membaca kat status2 kekawan dalam Facebook . . 
nak tergelak pun ada gak . . 
ye lah bila ada calon di dalam manifestonya nak pastikan setiap DK berkerusi empuk . .
pastu ada calon nak pasang pagar kawad berduri bagi mengelak kecurian di desasiswa . .

aiyo . .  ini bukan pilihanraya tadika lah . . 
tak kan lah mahasiswa APEX masih mentaliti kelas ketiga kot ?

Sepanjang proses berkempen . . 
aku memang tertarik gile lah dengan status2 pengundi kampus kesihatan . . 
kelakar membaca perlian mereka dalam Facebook. . 
ada yang betul dan ada gak kemungkinan salah . . 
antara yang menjadi pebret aku adalah . . 



kembali kepada cite PRK ni . . 
walaupun aku tak ada masa kempen . . 
tapi aku tetap turun mengundi . .
melaksanakan tanggungjawab sebagai mahasiswa . . 
hari pengundian pada 21 Februari 2011
dari Kampus Kejuruteraan, kami terus dibawa ke Pusat Mahasiswa  . . 
tak yah lah aku nak bagitau aku undi siapa . . 
UNDI ADALAH SULIT !

Akhirnya apabila keputusan rasmi diumumkan . . 
1 Kerusi Umum
dan
4 Kerusi Konstituensi . . 
dimenangi oleh ProMahasiswa . . 
termasuklah roomate aku yang bertanding di bawah Konstituensi PPSK . . 
kecuali Konstituensi PPSG di mana tiada calon yang menawarkan diri bertanding . . 
tak ada masa kot bakal2 doktor gigi ni ?
he he he . . 

ni lah barisan MPP Kampus Kesihatan yang baru . . 
tahniah buat mereka sume . . 
di harapkan amanah yang diberi akan dilaksanakan sebaik mungkin . . 
bukannya aktiviti menjadi ukuran . . 
tetapi sejauh mana mereka mampu Menjaga Kebajikan Mahasiswa USM
dan Memelihara Perpaduan Kaum di Kalangan Mahasiswa USM

Kepada yang masih tidak puas hati . . 
henti2 kan lah untuk "mencarut" . . 
beri kan masa kepada kepimpinan baru ini . . 
menonjolkan kepimpinan masing2 . . 

Note: MPP adalah wakil suara mahasiswa bukan boneka parti politik . .  ingat tu?











Tiada ulasan:

Catat Ulasan