CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Khamis, 27 Januari 2011

Lelaki Metroseksual dan Fashionista


Pernah dengar perkataan metroseksual dan fashionista ? Yang aku tahu, metroseksual ni merujuk kepada orang yang gemar menjaga penampilan diri termasuk penjagaan wajah . . Fashionista pula merujuk kepada orang yang gemar berfesyen dan sentiasa mengikut trend terkini. Kesimpulannya,kedua-dua term ini biasanya untuk perempuan atau kaum hawa . . Tapi, jika ia dirujuk kepada kaum Adam atau Lelaki, nampak pelik tak ?

Bagi aku,zaman sudah berubah,teknologi sudah moden . . Lelaki skarang ni pon ramai dah pandai jaga wajah . .betol tak ? Kalau nak banding dengan laki dulu, sekadar ada berus gigi sudah memadai.. Lelaki sekarang ini at least . . ada pencuci muka atau facial cleanser kan.. Lelaki sekarang dah pandai jaga imej mungkin disebabkan faktor kerja yg memerlukan mereka berhadapan dengan ramai orang, wajah amat penting . .


Samalah macam aku . . aku pon boleh dianggap metroseksual . Kira,1 set penjagaan wajah GARNIER FOR MEN® tu aku ada . . 

Perfume sememangnya 1 kemestian . . bagi aku, tak lengkap aku nak keluar gi kuliah atau jalan2 tanpa perfume . . paling favorite aku . . ADIDAS GAME SPIRIT®




Cakap pasal fesyen plak, lelaki sekarang ni pon dah pandai fesyen . . zaman dah maju kan . .  tak kan la nak selekeh je 24 jam ? Semua nak yang stylebranded je kan . . baru selesa dipandang dan sang si pemakai pun merasa lebih yakin pada diri mereka.

Kadang2 orang fikir, golongan macam ni golongan lelaki lembut . . terpulanglah pada anda . . anda tahu siapa diri anda!



Note: Buat je apa yang kita suka asalkan tak berlanggar dengan syariat . . ok ! !



Tiada ulasan:

Catat Ulasan