CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Rabu, 12 Januari 2011

Lagenda Budak Setan

Aku percaya ramai daripada korang sume pernah tengok or layan cite LAGENDA BUDAK SETAN, tak kirelah samada kat wayang, or DVD. Macam aku, memang sampai hari ini aku lum kesempatan menonton cite ni. Namun aku dah khatam jalan citenya coz aku mula kenal LAGENDA BUDAK SETAN ketika umur aku 13 tahun lagi. Semestinya korang dah tau yang cite ni adalah adaptasi dari novel LAGENDA BUDAK SETAN hasil penulisan novelis terkemuka AHADIAT AKASHAH. Bagi diri aku yang masih suci time tu, novel ini sememangnya karya agung yang mampu bermain dengan emosi aku


Koleksi-koleksi novel Lagenda Budak Setan 1, 2 dan 3 then Kompilasi yang masih aku simpan

SIPNOSIS LAGENDA BUDAK SETAN
Membuai jiwa, meruntun perasaan, mengundang ceria segala suka duka terhimpun di sini. adakah senyuman yang tercipta atau airmata kesudahannya? hanya Tuhan yang menentukan segalanya. . . Lebih satu dekad Kasyah mencipta cinta. Dari lelaki yang tak pernah kenal erti kasih sayang. . . dia menjadi pencinta agung. Dia tabah mengharungi apa saja. . . demi sumpahnya mencintai ayu sehingga ke akhir hayat. Setulus manakah agaknya cinta seorang lelaki yang pernah dilabelkan sebagai budak setan kerana kenakalannya di zaman persekolahan? Namun, berjayakah dia menyunting Ayu menjadi permaisurinya? Akan bahagiakah dia? Mampukah dibuktikan pada dunia. . . Cinta  adalah segala-galanya! Cuma Ayu yang punyai jawapan itu. Dan, Allah sebagai penentu! Dan, siapakah pula Katerina?


BILA CINTA (OST LAGENDA BUDAK SETAN)
Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan

Persoalan Cinta:
  1. Apakah erti cinta, jika cinta itu dipermainkan?
  2. Apakah erti cinta jika cinta itu tidak berbalas?
  3. Apakah erti cinta jika si dia sudah tiada?
  4. Apakah erti cinta jika si dia cintanya hanya pada duit anda?
Aku nak korang pikir-pikirkan, kemudian jawab boleh kan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan