CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ahad, 23 Januari 2011

Debat Piala Naib Canselor 2010/2011


Tu lah piala pusingan yg menjadi rebutan 14 pasukan dlm pertandingan debat ala parlimen USM. Tahun ni Debat Piala Naib Canselor (DPNC) berlangsung di USM Kampus Kesihatan bermula 21 Januari sehingga 23 Januari 2011, dan yg pasti tuan rumah mestilah desasiswa aku . . Desasiswa Nurani. Kali ni desasiswa aku menghantar 2 team, Nurani (A) dan Nurani (B). Aku adalah salah sorang drp speaker Nurani (A) dan memegang mandat sebagai Menteri Pertahanan (Speaker 3)


Taklimat Pendebat-pendebat DPNC 2010/2011


Round 1 : Nurani A Vs Cahaya Gemilang



Round 5: Nurani A Vs Tekun

Hari pertama terdapat 3 pusingan perlawanan liga yg berlangsung di Bilik Persidangan Pusat Pengajian Sains Perubatan (PPSP). Round 1 team aku kalah dgn Cahaya Gemilang (pergh . .  speaker pertama mereka adalah debater USM), Round 2 team aku menang dgn Lembaran (Best speaker hak milik Timbalan Perdana Menteri kami) dan Round 3 sekali lagi kalah dengan PETAS (yg ni memang dah agak sbb semuanya senior debater USM). 

Hari kedua berlangsung di tempat yg sama, team aku sekali lagi bertemu dgn Lembaran dan yg pastinya menang mudah kepada mereka. Kali ni best speaker milik aku! he he he . . dan pusingan 5, team aku kalah dgn semi finalist 2009/2010 Tekun

So far, team aku Nurani (A) mendapat tangga ke 12, suatu percubaan yang agak memberangsangkan sbb sumenya adalah 1st timer dlm debat. Kami berjaya utk tidak mendapat tangga terakhir. Tp kami tetang bangga dgn team yg 1 lagi (Nurani B) sbb berjaya sampai ke semi final walaupun kalah dgn PETAS dalam pusingan tersebut. Dan yg membanggakan speaker ke 3 mereka berjaya dinobatkan speaker terbaik liga

Pasukan PETAS

Pasukan Nurani (B)


Wirdah daripada Nurani (B), pendebat terbaik liga DPNC 2010/2011

DPNC kali ini akan menjadi satu kenangan yg paling indah dalam idup aku. Dan seandainya tahun depan ditakdirkan diri ini tersenarai utk mewakili Nurani sekali lagi, sudah pasti jawapan nya adalah YA . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan